З кожним роком зростає інтенсивність автомобільного руху на дорогах нашої країни, зростає кількість автомобілів, велосипедистів, з’являються нові види транспортних засобів: електросамокати, моноколеса та інше. Наші вулиці переповнені людьми, які йдуть на роботу, до магазинів, діти крокують до школи, молоді мами виходять на прогулянки з маленькими дітками. Велике значення має відповідальність всіх учасників дорожнього руху: водіїв, пішоходів, пасажирів. І щоб не виникали аварії, не трапилось біди – маємо знати правила регулювання дорожнього руху. Пропонуємо вікторину, яка допоможе згадати ці прості правила, без яких у сучасному світі не обійтись! І знання яких можуть врятувати життя!
Цікаві факти з історії дорожнього руху!
- ☝☝☝Правила дорожнього руху запровадили ще в Стародавньому Римі. І це зробив Юлій Цезарь! Саме за його указом в 50-х роках до н. е. на деяких вулицях Рима було запроваджено односторонній рух – так боролися із заторами, які виникали вже тоді.
- ☝☝☝ Перші дорожні знаки офіційно затвердили 1909 року на Міжнародній конференції в Парижі. Їх було лише 4 – аналоги сучасних знаків “Нерівна дорога”, “Небезпечні повороти”, “Перехрещення рівнозначних доріг” і “Залізничний переїзд”. Тоді на конференції ухвалили встановлювати ці дорожні знаки за 250 метрів від небезпечної ділянки.
- ☝☝☝ Італійський художник та винахідник Леонардо да Вінчі є автором першого креслення автомобіля. “Автомобіль” Леонардо да Вінчі складно назвати автомобілем: у нього не було сидіння, він був дерев’яним, триколісним, а задні колеса оберталися незалежно один від одного. Цей апарат був фактично розроблений як машина для фестивалів: своєрідна рушійна платформа. У квітні 2004 року конструктори відтворили автомобіль Леонардо да Вінчі за кресленнями винахідника.
- ☝☝☝ Перший автомобіль з бензиновим двигуном внутрішнього згорання створив німецький інженер Карл Бенц 1885 року. Він встановив бензиновий двигун (який він теж винайшов) на триколісний візок. Бенц запатентував свій винахід як “екіпаж з газовим або гасовим двигуном”.
- ☝☝☝ Регулювати рух за допомогою світлофора розпочали ще 150 років тому. Перший світлофор встановили 1868 року в Лондоні – біля будівлі британського парламенту. Проте тоді він регулював не потік автомобілів, а рух гужових транспортних засобів, полегшував життя пішоходам, бо ж перейти вулицю був ще той квест. Світлофором керували вручну, пристрій мав два семафорні крила. Коли ці крила піднімали горизонтально, то це був сигнал “стоп”, коли ж розміщували під кутом 45 градусів – треба було “рухатись обережно”. А як же вночі? Рятував газовий ліхтар, що обертався. З його допомогою і подавали сигнали червоного і зеленого кольорів. Перший же електричний світлофор встановила Американська світлофорна компанія 1914 року в Клівленді (штат Огайо, США) на перехресті 105-ї вулиці і авеню Евкліда. Світлофор мав червоний і зелений сигнали, а коли перемикався, видавав звуковий сигнал. Системою керував поліцейський, який сидів у скляній будці на перехресті.
- ☝☝☝ Перші номерні знаки мали не автівки, а коні. Точніше – саме кінні екіпажі почали нумерувати першими. Лише з поширенням автомобілів номерні знаки отримав і автотранспорт.
-☝☝☝ У ХІХ столітті була зареєстрована перша жертва ДТП. У 1899 році у Нью-Йорку під колеса таксі потрапив пішохід Генрі Блісс. Він став першою жертвою автомобільного наїзду із летальним наслідком.
- ☝☝☝ У 2010 році в Китаї утворився найдовший автомобільний “корок” за всю історію. Його довжина сягнула 260 кілометрів. Корок утворився 14 серпня і тривав аж 11 днів. Причина – дорожні роботи на частині траси, а також перевантаженість руху та декілька аварій.
- ☝☝☝ В Україні перший автомобіль з‘явився в Одесі. У 1891 році видавець і редактор “Одеського листка” Василь Навроцький привіз із Франції авто. Щодо марки транспорту історики сперечаються досі: за однією версією, це був автомобіль Daimler або Benz, за іншою – французький Panhard & Levassor.
- ☝☝☝ Першим у світі автобаном була траса “АФУС” між районами Берліна Шарлоттенбург і Ніколасзеє, яку було відкрито 24 вересня 1921 року. До слова, свого часу трасу використовували для перегонів Гран-прі та “Формули-1”.
Немає коментарів:
Дописати коментар